michaelanygard

Av michaelanygard - 12 maj 2011 19:00

Ligger i sängen helt utslagen efter en lååång skoldag! Torsdagar är den drygaste dagen på hela veckan, ibland är det nästan hemskt. Efter skolan tog jag och Emelie cykeln upp till Lustigkulla där jag smaskade i mig en mjukglass och hon en kebabtallrik, därefter började jag vandra hemåt. Tog en hel del omvägar för att få en extra promenad när jag ändå var igång, nästa vecka måste jag ta mig till gymmet. Tror faktiskt att jag kör måndag, onsdag och fredag, men det märker jag.
Nu måste jag mot min vilja hoppa in i duschen, det är så himla tråkigt att duscha själv när jag vant mig att ha Billy att prata med samtidigt. Haha, vad fult det låter.
Nåväl, en dusch och nagelmålning sedan blir det nog en film. Puss på er!

Älskade du!

Av michaelanygard - 11 maj 2011 19:32

Började dagen med att cykla till skolan för att ha nationella i matte, det sista skriftliga nationella deusstom! Fast jag ska göra första delen, som jag missade under semestern, på fredag. Jag tror iallafall att dagens gick hyfsat. Efter skolan gled jag och Johanna mot Coop för att köpa jordgubbar och lite annat gott, därefter trampade vi vidare till båtbryggan för att spendera hela eftermiddagen med ett härligt gäng vänner. Det har varit en riktigt skön dag, vädret har varit härligt och mina vänner är helt klart bäst! Fick träffa Billy en stund också, längtar tills helgen då jag får tillbringa all tid med honom. Nu ska jag ta en dusch och sedan tänkte jag slå på tv'n, ha det finfint!

Av michaelanygard - 10 maj 2011 12:13

Idag tog jag "ledigt" från skolan, jag har jätte mycket papper att läsa igenom i svenskan och min natt var näst intill sömnlös. Vid 3 ska jag till bettfysiologen på besök, jag tror att han ska kolla hur bettskenan sitter igen osv. Efter det blir det troligtvis att umgås lite med pojkvännen. Nu ska jag fortsätta packa upp mina resväskor och sedan tänkte jag göra en tonfisk sallad till brunch, den äts definitivt ute i solen! Ha det gott

Av michaelanygard - 9 maj 2011 22:29

Hej kära ni, nu är jag hemma igen och jag är back on track. Fast egentligen så är det inte riktigt så eftersom att jag känner mig helt död, skulle hellst bara ligga hemma imorgon och sova. Det kanske blir så också, är så himla trött efter flygresan och allt.
Det har iallafall varit en otroligt skön resa, vi har varit med om en massa roliga händelser och helt enkelt bara levt livet. Jag har lite nytt att visa eftersom det blev lite små shopping där borta, brännan sitter där den ska men så jäkla brun är jag faktiskt inte haha. Nu ska jag njuta av att få sova i min underbara säng, godnatt på er!

Av michaelanygard - 29 april 2011 09:58

En nästan precis nyvaken tjej sitter och försöker få in i huvudet att vi åker Idag!
Jag är så fruktansvärt nervös och ja, jag vägrar inse att jag ska sätta foten i Spanien för första gången i mitt liv. Och ens att jag ska slå ner röven i en flygplansstol, även det för första gången i mitt liv.. Det ska bli så himla roligt där borta! Längtar verkligen.

Jag behöver ta mig en dusch med benrakning, skrubb och inpackning. Vill känna mig så fräsh som möjligt när vi åker. Nu ska jag ta den där duschen och sedan äta frukost!
Ni får ha det så himla bra utan mig i 10 dagar, fast det blir nog någon uppdatering där borta också skulle jag tro. Men ha det bra iallafall, pusss

Av michaelanygard - 28 april 2011 20:47

Guud vilka hektiska och roliga dagar jag har haft både igår och idag! Igår efter skolan tog jag och fyra vänner bussen in till Vässan för ett besök på Jensen gymnasium, de höll öppet hus och efter en knapp timme där ville jag bara ut.
Deras studeringsplan lät toppen, men utseendemässigt blev jag bara spyfärdig och kände mig inlåst på något sätt. Jag som person gillar väl mer avslappnade ytor..
Blev iallafall indragen på Design and Construction Collage några trappor under, och där kände jag mig hemma direkt. Frågan är bara om dem är för oseriösa, tvekar rejält..
Vi kilade till donken efter skolbesöket och sedan köpte vi lite godis för att sedan ta bussen hem mot hallsta igen. Jag hade en sjukt rolig dag, har världens bästa vänner!

Idag var det sista skoldagen för mig på ett tag, Johanna var borta idag också så det kommer dröja väldigt länge innan vi ses igen, trist nog.. Iallafall så fick jag bekräftat att jag fått VG i både engelska och svenska hör&läs förståelse i nationella. Blev överlycklig när jag hörde det! I slutet av dagen fick jag även reda på att jag klarat nationella proven i Kemi och så gjorde jag muntliga delen i svenskan. Hur skönt som hellst att ha det mesta gjort nu! Nu väntar matten, vilket jag inte ser framemot.
Efter skolan idag har jag umgåtts med vänner, tagit en spontan fika som Beatrice bjudit på och sedan blev det en pizza med världens bästa Kristin!  Jag har hunnit packa klart det mesta nu också, det känns så overkligt att vi åker redan imorgon. Nyss sa vi att det var en månad kvar, men tiden går så himla fort!  Nu ska jag kolla om jag fått med allting och sedan lite tv på det, blir väl en update imorgon. Pusss
    Love u!

Av michaelanygard - 26 april 2011 19:25

Idag har jag återvänt till skolan efter ett långt lov, det blev en ganska lugnt dag.
Efter skolan skulle jag och Johanna kila iväg till gymmet för ett träningspass, men

istället hamnade vi uppe vid lustigkulla grillen där vi köpte deras största mjukglass

och sedan en stripstallrik. Tjocka tjejer! Vi väntade därefter in Kristin och sedan rullade vi vidare mot samhället där det blev slapp på en parkbänk. Skönt det med.
Imorgon blir det en lång skoldag och sedan åker förmodligen jag och några brudar in till Vässan för ett besök på Jensen, måste kika lite skolor inför omvalet till gymnasiet.

Nu väntar en kväll framför tv'n, ska fixa ett fruktfat till dess också! Ha deeet.

Av michaelanygard - 25 april 2011 20:23

Nu har jag precis avnjutit några bitar honungsmelon, det är så himla gott!!

Mormor och morfar åkte precis hemåt, de var här på påskmat och fika. En 100 rikare blev jag efter deras besök också, morföräldrar är alltid lika rara.
Tidigare idag rörde jag och Billy oss mot båtbryggan för att träffa några vänner, lite senare vandrade vi vidare för käk på Maistro och sedan rullade vi hemåt igen.

Här hos mig blev det påskmiddag och efter det tog jag mig en powernap för att sedan cykla ner till samhället igen, fick med mig en honungsmelon och ostbollar hem.
Om ungefär en halvtimme börjar en film på tv så innan dess hade jag tänkt plugga,

har inte gjort mitt musikprov än så lite extra plugg skadar inte. Godnatt!